Tuesday, March 27, 2018

BENARKAH KASUT UMRAH HAJI MEMBANTU ORANG YANG SAKIT KAKI?

Nak citer masa akak nak pergi haji pada tahun 2015, Kak Hajjah memang ada masalah sakit lutut. Setahun sebelum tu dah dapatlah masalah tu. Faktor utamanya usia dan kecomelan tubuh badan yang tiba-tiba membulatkan. Tambahan pula Kak Hajjah bukan suka minum susu atau ambik vitamin, takut gemuk lagi konon.

Rezeki Allah swt bila dah membuak-buak sangat keinginan tu banyaklah berdoakan camane kalau sakit lutut dan sakit kaki. Bimbang sangat masa tarawih bulan Ramadhan yang solat wajib buat macam biasa yang sunat tarawih siap ada bangku dah.  Allah swt maha kuasa habis jer Ramadhan tu boleh dah turung perlahan-lahan solat macam biasa.

Masa kat tanah suci kita banyak berjalan kesana-kemari. Makan pun berjadual siap ada buah-buahan lagi tu maka berat badan pun menurunlah secara semuala jadi tak perlu ubat kurus. Tapi nak citer faktor kasut pun kena ambil kira pakailan kasut yang sesuai dengan kita yang selesa untuk berdiri lama dan banyak berjalan. 

Meh kita tengok camane kasut Medisole ni membantu jemaah yang ada masalah berat badan dan sakit lutut Medisole ini ada kasut lelaki dan perempuan ya.

Ada kasut yang kasual dan kasut yang formal untuk ofis, untuk cikgu dan cikgi dan untuk misi-misi jugak. Mereka ni kan golongan yang banyak berjalan dan kerja berdiri.

Bila dan sakit lutu `like it or not' memang awak terpaksa berkorban ringgitlah nak beli kasut yang selesa pakai tapi percayalah. Kasut yang mahal tu satu keperluan bukanlah satu pembaziran. Lagipun InsyaAllah tahan lama kecuali kena curi.









untuk panduan saiz ambil 1 saiz smaller dari saiz Malaysia ya

No comments:

Post a Comment

BORANG TEMPAHAN - SERIUS BUYER SAHAJA

Name:
Email Address:
No. Telefon
Alamat
Pesanan Anda Telekung
Tudung
Jubah/Mini Jubah Haji
Stokin/Kasut Tawaf
Seluar
Lain-lain barangan keperluan haji dan umran
Saiz dan Kuantiti

Create a web form here

RAKAN NIAGA TELEKUNGMUSLEEMA