Friday, September 14, 2018

TUTUP AURAT ATAU BERTUDUNG

Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, beliau berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:
صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلاَتٌ مَائِلاَتٌ رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا

“Ada dua golongan dari penduduk neraka yang belum pernah aku lihat: [1] Suatu kaum yang memiliki cambuk seperti ekor sapi untuk memukul manusia dan [2] para wanita yang berpakaian tapi telanjang, berlenggak-lenggok, kepala mereka seperti punuk unta yang miring. Wanita seperti itu tidak akan masuk surga dan tidak akan mencium baunya, walaupun baunya tercium selama perjalanan sekian dan sekian.” [HR. Muslim no. 2128]

“Kepala-kepala mereka seperti punuk-punuk unta”, maknanya adalah mereka membuat kepala mereka menjadi nampak besar dengan menggunakan kain kerudung atau selempang dan lainnya yang digulung di atas kepala sehingga mirip dengan punuk-punuk unta. Maksud dari hadits “kepala mereka seperti punuk onta”, adalah wanita yang menguncir atau menggulung rambutnya sehingga tampak sebuah benjolan di bagian belakang kepala dan tampak dari balik hijabnya .

Ancaman yang sangat keras bagi setiap wanita yang keluar rumah menonjolkan rambut yang tersembunyi di balik hijabnnya dengan ancaman tidak dapat mencium bau wangi surga, padahal bau wangi surga bisa dicium dari jarak yang sangat jauh. Itu dalam perkara menonjolkan rambut saja keras ancamannya. Jika kita lihat sekarang, cara berjilbab kebanyakan kaum muslimah masih membentuk lengan, pinggang, kaki, leher, dll. Seperti hanya melilitkan kain ditubuhnya, tidak menutupi. Berpakaian tetapi telanjang.

Ketahuilah saudariku, industri fashion yang mengklaim diri mereka sebagai trendsetter pakaian muslimah itu tidak peduli apakah engkau masuk surga atau neraka karena produk mereka. Mereka hanya peduli bagaimana engkau mengeluarkan uang untuk mereka.
Setiap manusia butuh proses. Mari berproses menjadi lebih baik. Bukan berproses justru semakin menjauhi syari’at Allah dan Rasulnya.

“Dan tidakkah patut bagi laki-laki yang mu’min dan tidak (pula) bagi perempuan yang mu’min, apabila Allah dan Rasul-Nya telah menetapkan suatu ketetapan, akan ada bagi mereka pilihan (yang lain) tentang urusan mereka. Dan barang siapa mendurhakai Allah dan Rasul-Nya, maka sungguhlah dia telah sesat, sesat yang nyata.” [QS. Al-Ahzab: 36 ]
“ Sesungguhnya orang-orang yang beriman hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan Rasul-Nya kemudian mereka tidak ragu-ragu ..” [Q.S. Al Hujaraat : 15]
Sebarkan agar kaum muslimah tahu, sehingga bisa mawas diri akan hal in

https://peribadirasulullah.wordpress.com/2013/05/13/cara-bertudung-yang-betul/

Kan Ayu Pakai Tudung Ikut Syariat


klik jer

Tuesday, September 11, 2018

SESUAI KER MINI JUBAH PAKAI UNTUK IBADAH UMRAH DAN HAJI?

Tengok apa kata pelanggan kami yang memakai mini jubah ke tanah suci, Sesuai ke tak? Kita tanya geng yang baru balik haji baru-baru ini,


At KLIA

Hadiah anak untuk ibu gi menunaikan haji, Puan ni memakai mini jubah untuk berangkat ke Tanah Suci, kemas dan ringkas katanya.

At MakkaH

Puan Hazneeza pergi haji musim 2018 "beliau memang selesa dengan mini jubah semasa musim haji beliau memang memakai mini jubah setiap hari"

Puan Suraya pergi haji tahun 2017 dengan kuota International sangat berpuashati dengan mini jubah ini, "memang best" kata beliau. Semasa disana beliau tinggal di kawasan pinggiran Aziziyah setiap hari perlu banyak berjalan dan menaikki bas bersama kumpulannya.

Tengok testimoni kami ya memang sukakannya. Kami menggunakan bahan yang simple comb cotton, prada dan material cotton jepun. Sekiranya ada yang berminat dengan material lain boleh propose kami akan usahakan InsyaAllah.




Yang paling best sekali kami akan buat mengikut saiz anda sendiri sekiranya saiz yang sedia ada tidak sesuai dengan bentuk tubuh anda. Alhamdulillah kami dah berjaya tailormade pakaian haji untuk kakak dan adik yang plus saiz dan extra small saiz ya. InsyaAllah anda akan puas hati.






Kalau anda ada masalah untuk dapatkan saiz jangan segan silu untuk 
wassap Kak Hajjah 
019-2883235



Mini Jubah kami memberi kemudahan kepada pemakainya untuk beribadah. Semasa melakukan ibadah umrah dan haji orang sangat ramai dan bersesak oleh itu lebih mudah memakai mini jubah kerana ia sangat ringkas dibandingkan dengan jubah labuh yang berjela-jela.

Pergerakan lebih selesa dengan memakai mini jubah terutama untuk bertawaf dan bersaie dan berjalan dan melontar di Jamrah.

Jemaah yang memakai mini jubah ini mengambil ruang yang sedikit ketika bersolat dalam Masjidil Haram dan Masjid Nabawi. Dalam keadaan sesak anda tidak menganggu orang lain dan pakaian anda selamat dari dipijak oleh orang yang lalu lalang.

Kami menyediakan saiz untuk semua dari saiz S hingga Saiz 3XL. Kebanyakan pelanggan yang berbadan besar menempah mini jubah ikut saiz mereka sendiri termasuk juga yang agak rendah. Tempahan mengambil masa 14 hari bekerja.

Fabrik dari jenis cotton comb yang sangat serap peluh selesa sangat-sangat dipakai.
Mementingkan ciri-ciri keselamatan dengan menyediakan baju yang berpoket di dada untuk simpan barang penting. Mudah-mudahan terselamat dari pick pocket


Kalau anda ada masalah untuk dapatkan saiz jangan segan silu untuk 
wassap Kak Hajjah 
019-2883235


Copywriting by Telekungmusleema

Tuesday, September 4, 2018

UMRAH CUTI SEKOLAH 2018

Jemaah Haji sudah beransur pulang-pulang sehingga hari ini sudah ada 8 penerbangan kembali ke tanah air. Tahniah kepada semua duyufur rahman, semoga perolehi haji yang mabrur.

Jemaah yang baru pulang sudah pasti membawa bersama rindu untuk berkunjung lagi. Sudah jadi adat lah tu, tempat lain kita tak rindu sangat seperti mana kira rindu pada Makkah dan Madinah.

Bakal jemaah umrah sudah mula sibuk mengatur langkah untuk menunaikan umrah pulak. Ada yang seawal bulan October 2018 sudah berangkat untuk menunaikan umrah ke Tanah Suci Makkah. Menurut mutawif bulan October masih panas tetapi kearah fasa suhu menurun menuju musim sejuk pada hujung tahun dan cuti sekolah.

Travel agensi juga menawarkan pakej yang menarik untuk Umrah Cuti Sekolah tahun ini. Kalau anda dapatkan lower rate sikit pergilah sebelum cuti sekolah bermula ataupun Tahun Baru 2019. Saya kongsikan dua travel agent umrah ni jka berminat. Sila hubungi mereka terus ya, Kak Hajjah belum jadi wakil mereka lagi.




Kedua-duanya boleh dipercayai dan Kak Hajjah dah hadir kursus dia orang sebelum ini.
Ada banyak lagi syarikat yang menganjurkan Umrah sila lihat prestasi syarikat berkenaan dan pendaftaran mereka dengan Kementerian Pelancungan dan Tabung Haji.

Mencari barang kelengkapan haji dan umrah boleh klik kami TELEKUNGMUSLEEMA.COM

Telekungmusleema.com adalah shopping cart yang kami dah simplified kan untuk anda memilih barangan yang dikehendaki.

Wassap me at 019-2883235 Kak Hajjah (9.00 am - 9.00 pm)



BORANG TEMPAHAN - SERIUS BUYER SAHAJA

Name:
Email Address:
No. Telefon
Alamat
Pesanan Anda Telekung
Tudung
Jubah/Mini Jubah Haji
Stokin/Kasut Tawaf
Seluar
Lain-lain barangan keperluan haji dan umran
Saiz dan Kuantiti

Create a web form here

RAKAN NIAGA TELEKUNGMUSLEEMA