Tuesday, July 19, 2016

TIP-TIPS PERSIAPAN AKHIR BAKAL HAJI - KEPERLUAN PERIBADI HAJAH-HAJAH

Saya nak kongsi sikit mengenai barangan peribadi para hajah yang patut di ambil perhatian.
Satu cadangan boleh ambil jika relevan dengan bakal haji semua.

1. Pakaian Dalam - bra dan seluar dalam tu belilah yang baru agak cukup untuk ditukar ganti.  Kalau dah lunyai sangat nanti bakal haji pun segan. Lagi satu terutama yang saiz kecik tu apa-apa hal sukar nak cari replacement nanti.

2. Pantiliner dan Pad - Pengalama saya silalah bawa lebih, di Makkah bukan macam Malaysia bersepah kat farmasi, kedai runcit, petrol station. Bawa duit ajer dah jumpa. Kat sana ada jual tapi harganya mahal. Pantiliner yang 80  pcs sampai riyal 20, kat Malaysia jenama giant baru RM6.90. Tuala wanita pun sama bakal hajah bawalah lebih sakit poket bila nak bayar mahal-mahal kat kedai runcit bawah hotel kita tu ya.  RM36 PCS sampai RIYAL 25.00. Saiz tuala wanita mereka panjang tak sesuai dengan akak.

3. Disposable panties - Kalau saiz badan hajjah S hingga L sangat lah sesuai bawa bekalau untuk anda ketika berada di Arafah dan Mina. Disana khemah, bekalan air terhad pula tak sesuai nak cuci pakaian secara berlebihan.


No comments:

Post a Comment

BORANG TEMPAHAN - SERIUS BUYER SAHAJA

Name:
Email Address:
No. Telefon
Alamat
Pesanan Anda Telekung
Tudung
Jubah/Mini Jubah Haji
Stokin/Kasut Tawaf
Seluar
Lain-lain barangan keperluan haji dan umran
Saiz dan Kuantiti

Create a web form here

RAKAN NIAGA TELEKUNGMUSLEEMA