Selasa, 22 Januari 2019

MANA LAGI BEST PAKAI MINI TELEKUNG ATAU TUDUNG LABUH GI UMRAH


NAK TANYA ADIK KAKAK KALAU GI UMRAH SUKA PAKAI TUDUNG LABUH KER MINI TELEKUNG?

Ada orang memang prefer pakai telekung kemana-mana pun mudah katanya untuk solat masa ziarah, tawaf atau gi masjid. Ada pulak lebih selesa dengan tudung labuh, yang pastinya rekomen yang saiz 2xl dan 3xl tu.

Telekung tu pulak ada yang suka pendek sikit kita panggil mini dan ada yang suka saiz telekung biasa. Perbezaan labuh antara mini dan telekung biasa lebih kurang 6 inci sahaja.

Ada akak-akak yang pilih tudung labuh, katanya mudah tak payah nak gendong beg telekung terus jer pakai siap. Nanti tiba masa solat kita solat jer lah terus. Ikut pilihan masing-masing yang penting selesa dan tutup aurat sepenuhnya. Dalam Quran menyuruh kita tutup aurat tak la pulak sebut jenis-jenis tudung yang nak dipakai.

Untuk umrah saya baru-baru ini saya bawak 2 helai mini telekung dan 4 helai tudung labuh jenis denim dan chiffon.

Bagi saya 2 helai telekung memadai 1 hitam dan 1 lagi putih. Khusus untuk solat sahaja. Manakala tudung labuh khusus untuk ziarah dan urusan seharian cam nak gi sopping ker kan.

Tudung labuh saya labuh 3xl dan 2xl ready solat so kalau saya gi ziarah saya boleh solat terus tapi ragu-ragu sebab kelabuhan sudah mencukupi.


Mini Telekung Poket Putih

Mini Telekung Hitam


Tudung Chiffon Buble
2xl

Tudung DeniM 3XL
&
Tudung Lycra Lace Hitam

berhajat nak dapatkan tudung dan mini telekung kami sila klik pada pautan di atas ya.
wasap Kak Hajjah  - 60192883235

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

RAKAN NIAGA TELEKUNGMUSLEEMA