Sunday, November 11, 2018

ORANG LELAKI BOLEH PAKAI STOKIN KER?

Cuti sekolah dah dekat, ramai yang merancang nak bawa family pergi umrah musim cuti sekolah. Kak Hajjah tengok masa kursus umrah ramai yang datang bawa anak-anak. Berkenalan dengan satu keluarga dari Manjung masa kursus umrah di Kuala Lumpur nie. Mereka nak pergi satu keluarga. Anak lelakinya so excited tengok barang-barang umrah. Kak Hajjah pun jadi seronok jugak.

Setelah menilik barang-barang yang kami pamerkan keluarga ni beli tudung labuh, kasut tawaf, handsock, stokin, spray wuduk dan seluar untuk lelaki. Sebab suami ada sikit pengetahuan mengenai cuaca musim ni mereka minta Kain Ihram yang extra tebal sikit untuk dua beranak nie denga.

Umrah masa cuti sekolah ni cuaca agak sejuk sikit, pak ustaz dan ustazah mutawif nasihatkan jemaah bawa sama losyen dan lip balm paling minima ya. Sebab cuaca yang kering bibir mengelupas dan tumit pun kering senang pecah.  Jemaah dinasihatkan sapu losyen sebelum kulit pecah dan kering tiap2 



Orang lelaki paling terdedah ya sebab mereka tak boleh pakai stokin atau kasut. Orang perempuan boleh pakai kasut tawaf dan stokin. Lantai disana dicuci dengan bahan pencuci tak ada pun dibilas. Kita nasihatkan orang lelaki pun pakai stokin diluar waktu ihram ya jangan tunggu kaki tu kering dan pecah.

Kami ada sediakan stokin dan handsock dari bahan yang tebal untuk lelaki dan wanita sesuai dipakai masa cuaca sejuk nie.  Stongan dari bahan rajut.

Add caption




No comments:

Post a Comment

BORANG TEMPAHAN - SERIUS BUYER SAHAJA

Name:
Email Address:
No. Telefon
Alamat
Pesanan Anda Telekung
Tudung
Jubah/Mini Jubah Haji
Stokin/Kasut Tawaf
Seluar
Lain-lain barangan keperluan haji dan umran
Saiz dan Kuantiti

Create a web form here

RAKAN NIAGA TELEKUNGMUSLEEMA