Isnin, 16 April 2018

SEMAKAN DAFTAR PEMILIH - KELUAR TAJUK JAP YA

Hari Isnin pagi kita citer pasal PRU14 jap awak dah semak ker daftar pemilih kat mana nak mengundi. Kak Hajjah baru jer tengok tahun ni kita kat Kampung Bharu. 

Kita nak jejak kasih jiran-jiran lama, dulu mula-mula pijak kaki kat Kelumpo kat sinilah tempatnya kita menyewa berkenalan dengan kawan-kawan serumah. Menjejak kisah silam zaman rock kapak masa tu hu hu.

Berjiran dengan Mr Black dengan Kak Ton. Rumah bujang si Saari bukan Cikgu Saari ya.10 tahun jadi warga Kampung Bharu sebelum berhijrah jadi Warga Keramat.

From Negeri Perak tanah keramat Datok Sagor dan Datok Maharaja Lela (bukan anak cucu deme tapi kami bangga le jugak kami Orang Peghak). Kami asal Orang Seberang jangan tanya IC merah ker IC biru kami udah ada 6 generasi kat sini ya. 

Keturunan Panglima di tempat asalnya tak setuju dengan Raja menyeberang Laut China Selatan dengan 7 buah tongkang. Mendarat di Selangor meneruskan kehidupan berpecah ada yang menetap di Selangor, Negeri Sembilan dan Perak.

Hari ini kami rakyat Malaysia nak menunaikan hak kami sebagai rakyat. Kali ini tak setuju tak tinggalkan tanahair dah. Tapi kami pangkah ajer.Undi adalah rahsia.


DAFTAR PEMILIH YANG TELAH DISAHKAN


PENERANGAN

PILIHAN RAYA UMUM KE-14


Lokaliti

119 / 00 / 06 / 038 - JALAN 4 SG BHARU


Daerah Mengundi

119 / 00 / 06 - KAMPONG BHARU SELATAN


DUN

119 / 00 -


Parlimen

119 - TITIWANGSA


Negeri

W.P KUALA LUMPUR


Pusat Mengundi

SEKOLAH RENDAH AGAMA RAJA MUDA MUSA


Saluran

4


Masa Mengundi

08:00 AM - 05:00 PM


No Siri

2216


** Maklumat semakan adalah Daftar Pemilih bagi tujuan Pilihan Raya Umum Ke-14 yang diwartakan pada 10 April 2018 **

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

RAKAN NIAGA TELEKUNGMUSLEEMA