Ahad, 22 September 2019

UMRAH SEPTEMBER - INGAT DIRI AKAN MATI



*1 0* *Y A N G* A K U T A K U T*

1. Yang aku takut:
Hatiku kian mengeras dan sulit menerima nasihat, namun sangat pandai menasihati.


2. Yang aku takut:
Aku merasa aku paling benar, sehingga merendahkan kebenaran yang lain.

3. Yang aku takut:*
Egoku terlalu tinggi, hingga merasa aku paling baik di antara yang lain.

4. Yang aku takut*:
Aku lupa cermin diri sendiri,namun sibuk berprasangka buruk kepada yang lain.

5. *Yang aku takut:*
Ilmuku akan membuatku menjadi sombong, memandang rendah dan membeza-beza dengan yang lain.

6. *Yang aku takut:*
Lidahku makin lincah membicarakan aib saudaraku, namun lupa dengan aib sendiri yang menggunung.

7. *Yang aku takut*:
Aku hanya hebat dalam berkata, namun buruk dalam bertindak.

8. *Yang aku takut:*
Aku hanya pintar dalam berdakwah, namun sulit untuk mentaatinya.

9. *Yang aku takut:*
Aku hanya cerdas dalam mengkritik, namun lemah dalam memperbetulkan diri sendiri.

10. *Yang aku takut:*
Aku membenci dosa orang lain.
Namun saat aku sendiri buat dosa, aku enggan membencinya.

Renung-renungkan bersama



No photo description available.

NAK PERGI UMRAH BULAN SEPTEMBER JANGAN LUPA KLIK
KAT LINK PAGE ATAS TU YA


wassap Kak Hajjah - 011-27902884

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

RAKAN NIAGA TELEKUNGMUSLEEMA