Selasa, 18 Oktober 2016

TAIF - CAMERON HIGHLAND ARAB SAUDI

Ia dipanggil City of Roses, seperti yang anda boleh bau aroma bunga ros dari kebun jiran. Terkenal dengan iklimnya yg menyegarkan, keindahan pemandangan dan pelbagai buah-buahan yang menarik pelancong dari seluruh Semenanjung Arab, Taif juga mempunyai sejarah yang sangat lama.



Untuk menikmati percutian pendek yang indah, atau untuk menghabiskan hujung minggu yang tidak dapat dilupakan, melawat runtuhan tembok bersejarah Taif di mana anda akan menghargai seni bina purba Al Hijaz. 

Untuk perjalanan melalui masa, jangan lupa untuk melawat Muzium Okaz, Muzium Negara dan Muzium Shubra itu. Tetapi, untuk pengembaraan yang paling indah, terbang dengan kereta kabel di atas gunung yang menjulang tinggi ke pesta mata anda pada kehijauan indah di sekitar dan di bawah anda.

Untuk bercuti lebih lama, anda boleh memandu dengan kereta untuk ke Makkah melalui jalan Hada dan menikmati pemandangan indah pernah berlaku sebelum ini dalam perjalanan anda di sana. Dalam masa satu jam, anda boleh sampai ke Jeddah untuk menikmati malam ajaib di tepi laut atau bersiar-siar melalui bandar pada waktu malam.


Jika anda ingin mengalami perjalanan gunung, mengambil memandu ke Baha, yang hanya 250 km dari bandar.




It is called the City of Roses, as you can smell the fragrance of roses from neighboring orchards. Famous for its salubrious climate, scenic beauty and variety of fruits that attract tourists from the rest of the Arabian Peninsula, Taif also has a very old history.

To enjoy a beautiful short holiday, or to spend an unforgettable weekend, visit the ruins of the Taif historical wall where you will appreciate the ancient architecture of Al Hijaz. To travel through time, don’t forget to visit the Okaz Museum, the National Museum, and the Shubra Museum. But, for the most beautiful adventure, fly by cable car above towering mountains to feast your eyes on beautiful greenery around and below you.

For a longer vacation, you can drive by car to Makkah through Hada road and enjoy the unprecedented magnificent views on your way there. Within one hour, you can reach Jeddah to enjoy the magical nights by the sea or wander through the town in the evenings. If you would like to experience a mountain trip, take a drive to Baha, which is only 250 km from the city.






Kredit : saudi tourism


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

RAKAN NIAGA TELEKUNGMUSLEEMA